Nyári válogatás a new york-i Metropolitan Opera repertoárjából
Az elvarázsolt sziget 2012-es világpremierje hatalmas sikert aratott szerte a világon. A barokk zenei alapokra Jeremy Sams írt új, angol nyelvű librettót, szorosan együttműködve a barokk specialista William Christie-vel, aki az est karnagya. A darab döntő részét a George Frideric Händel, Jean-Philippe Rameau és Antonio Vivaldi komponálta zenemű-részletek adják, azonban röviden idéztek André Camprától, Jean-Marie Leclair-től és másoktól is.
Az opera szereplői és a cselekmény részletei szintén ismerősek lehetnek két Shakespeare-színműből: a négy boldogtalan szerelmes a Szentivánéji álomból hajótörést szenved, és kiköt egy szigeten, ahol A vihar Prosperója és Sycoraxa harcol meg velük egy természetfölötti csatában. A szereposztás parádés: Danielle de Niese (Ariel), Lisette Oropesa (Miranda), Joyce DiDonato (Sycorax), David Daniels (Prospero), Anthony Roth Costanzoas (Ferdinand) és Luca Pisaroni (Caliban). Rövid időre Plácido Domingo is feltűnik, Neptunus szerepében. Phelim McDermott rendező, Julian Crouch segédrendező és díszlettervező, Kevin Pollard jelmeztervező áll a Philip Glass rendezte Satyagraha mögött is, akik ezúttal egy pompás előadást hoztak létre, egy 18. századi pasticció 21. századi interpretációját.
A pasticcio vagy pastiche az operában, amilyen Az elvarázsolt sziget is, a 18. századi gyakorlatot éleszti fel, amikor az operaházak magától értetődő természetességgel mutattak be olyan „új” darabokat, amelyek valójában csak szövegükben voltak újak, a zenei anyagot több szerzőtől merítették, már meglévő művekből. A The New Grove Dictionary of Music zenei lexikon szerint ez a hagyomány a 17. század végi Itáliában kezdődött el, de elsősorban Londonban volt különösen népszerű. Az itt élő és alkotó Händel kiemelkedő követője volt ennek a gyakorlatnak. „Egy modern közvetítőeszközt szerettünk volna létrehozni a maguk barokk stílusát mesterien művelő előadóknak, ezért is fordultam Jeremy Samshez és William Christie-hez” – magyarázza Gelb. „Szerintem ez a vegyes produkció alkalmas rá, hogy felvillantsa a korszak jelentős zenéit, és dicsőítse a barokk zenét, szellemében mégis friss, modern legyen – amiről a Phelim McDermott és Julian Crouch vezette alkotócsapat gondoskodik.”
Jegyinformációk
Belépőjegy: 4100 Ft
Továbbra is van lehetőség 3600 Ft-ért kedvezményes jegy vásárlására azoknak, akik a nyári válogatás ÉS az új évad legalább öt különböző előadására váltanak jegyet egyszerre. A kedvezményes jegyvásárlásra csak személyesen a jegypénztárban van lehetőség, az online jegyfoglaló rendszerben nem. Megértésüket köszönjük.
Jegyek kaphatók az Uránia jegypénztárában és a Jegymester hálózatában.
Jegyfoglalás telefonon: 486-3400, 486-3401, 486-3413, 486-3414
Jegyfoglalás interneten - Kérjük kattintson a kiválasztott előadásnál lévő linkre!
A lefoglalt jegyeket kérjük 5 napon belül az Uránia jegypénztárában személyesen átvenni, 5 nap után a foglalás automatikusan törlődik a rendszerből. Megértésüket köszönjük.
Vezényel: William Christie
Librettó: Jeremy Sams
Díszlettervező: Julian Crouch
Jelmeztervező: Kevin Pollard
Világítás: Brian MacDevitt
Koreográfus: Graciela Daniela
A közvetítés háziasszonya: Deborah Voigt
Ariel: Danielle de Niese
Miranda: Lisette Oropesa
Sycorax: Joyce DiDonato
Prospero: David Daniels
Ferdinand: Anthony Roth Costanzoas
Caliban: Luca Pisaroni
Neptunus: Plácido Domingo
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató