A másság terei. Kulturális tér-képek a kortárs magyar és román filmben és irodalomban
Az Aliyah DaDa a romániai zsidók százharminc éve kezdődött, és több hullámban lezajlott palesztinai emigrációját mutatja be, különös tekintettel a zsidók és a románok közötti kapcsolat tükrében. A modern Románia, Kelet-Európa és Izrael Állam történetébe, 20. századi átalakulásába mélyen beleágyazott folyamat az egyéni és kollektív emlékezet részeként, kulturális és társadalmi változások keresztmetszetében jelenik meg Oana Giurgiu filmjében, aki sikeres producerként több fesztiváldíjas román, illetve koprodukciós alkotást is jegyez (Miért én?, Sieranevada, Varga Katalin balladája, Aglaja, Anyai szív).
Első rendezése egyfelől személyes, másrészt alaposan dokumentált kulturális-történelmi kalandozás, amelyben a romániai zsidók és a románok több generáción átívelő, olykor abszurd, máskor paradoxális viszonya interjúk, visszaemlékezések és a rendező kommentárjai nyomán elevenednek meg. Giurgiu a román származású dadaista művészek, Tristan Tzara és Marcel Iancu előtti főhajtásként papír-kivágásos kollázstechnikát alkamaz a történelmi folyamatok megjelenítésére, mely dokumentumfilmjét formanyelvileg is izgalmas kísérletté avatja.
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató