A kamera volt a hetedik bandatag
Jonas Akerlund koncertfilmje, a Rammstein: Paris a világhírű német rockbanda 2012 márciusában adott két párizsi koncertjén készült. A Bercey Arénában rendezett fellépésen harminc kamerával forgattak, s nemcsak az előadás alatt, de a főpróbán is dolgoztak, hogy minél tökéletesebb közeli felvételek készülhessenek. A utómunkák sokáig, majdnem négy évig tartottak, a végeredmény pedig egy rendkívül igényes darab, amely radikálisan új módon közelít az érzelmek és az izgalmak képi megjelenítéséhez, és amely életszerűen adja vissza a különleges világú Rammstein-koncert valódi élményét. Az alkotást a 2016-os Cannes-i Filmfesztiválon mutatták be először. Magyországon csak az Uránia Nemzeti Filmszínház vetíti.
A film sötét és látványos tündérmese – írják az alkotók. A Rammstein új magasságokba emelte a rockzene színpadi megjelenését hangzásával és látványvilágával, amely minden érzékünkre hat. Előadásaikat bátran nevezhetjük technikai bűvészmutatványnak. Ugyanakkor a német banda tradicionális történelmi és kulturális elemeket is felhasznál produkcióiban. Az izzadt, kormos, gót göncökben, Grand Guignol figuraként megjelenő Rammstein-tagok bőséggel használtak pirotechnikai effekteket a párizsi koncerten is. Már a zene megszólalása előtt lüktető gőzfelhőbe borult a színpad, a Wollt Ihr das Bett In Flammen sehen című dal alatt tűzlabdák szökkentek az ég felé a gitárokból, miközben az énekes, Till Lindemann malomvitorla szerűen forgó karjaiból is lángok csaptak ki, sőt szájából és orrából is füst szivárgott, ahogy énekelt. A Du hast című dal közben pedig tűzbumerángokat lőtt a közönség fölé.
A minden érzékre ható koncertélményt filmen megragadni majdnem lehetetlen vállalkozás, de Jonas Akerlundnask sikerül. Filmjét nézve olykor azt érezzük, a kamera hetedik bandatagként van jelen a színpadon. A Rammstein: Paris valódi vizuális ínyencség, amely joggal versenyezhet minden idők legjobb koncertfilmjének címéért is.
Jonas Akerlund többszörös Grammy-díjas svéd rendező. Forgatott már dokumentumfilmet a Roxette-ről, Beyonce-tól, Paul McCartney-ról, Madonnáról, és számos világsztárnak készített videoklipeket. A rendező magyar kötődése, hogy egy ideig dobolt a Bathory nevű svéd extrém metál zenekarban, amely Báthory Erzsébetről vette nevét.
BAND MEMBERS
Paul Landers – Guitar
Till Lindemann – Vocals
Christian Lorenz – Keyboard
Richard Z. Kruspe – Guitar
Oliver Riedel – Bass
Christoph Schneider – Drums
TRACK LIST
SONNE
WOLLT IHR DAS BETT IN FLAMMEN SEHEN
KEINE LUST
ASCHE ZU ASCHE
FEUER FREI!
MUTTER
MEIN TEIL
DU RIECHST SO GUT
DU HAST
BÜCK DICH
MANN GEGEN MANN
OHNE DICH
MEIN HERZ BRENNT
ENGEL
PUSSY
FRÜHLING IN PARIS
Jegyár: 2.500 Ft
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató