Carmen Maura és Pedro Almodóvar, a kortárs spanyol film nagy párosa több évtizede igazi se veled, se nélküled viszonyban élik közös szakmai szakmai életüket. A rendező saját bevallása szerint is első múzsája, Maura fedezte fel és tette híressé őt, azonban ezt követően megszakították egymással a kapcsolatot és húsz évnek kellett eltelnie, hogy újra közös filmet készítsenek. Mi mással, mit ezzel a vizuális béke jobbal, a Volverrel zárhatnánk a spanyol film nagyasszonya előtt tisztelgő retrospektív sorozatunkat.
Raimunda egy fiatal, keményen dolgozó és igen vonzó édesanya, aki munkanélküli férjével neveli serdülőkorban lévő lányukat. Nővére, Sole viszont igen félénk nő, aki egy illegális fodrászszalonban keresi kenyerét. A férje faképnél hagyta és lelépett egyik ügyfelével. Sole azóta egyedül él. Egy tavaszi vasárnapon Sole felhívja Raimundát, hogy tájékoztassa őt Paula nénikéjük haláláról. Raimunda nagyon szerette nénikéjét, mégsem tud ott lenni a temetésen. Sole egyedül tér vissza szülővárosába, ahol a szomszédok közlik, édesanyja visszatért a túlvilágról, hogy Paula nénikéjének gondját viselje betegeskedő éveiben.
2019 tavaszán az Uránia Nemzeti Filmszínház a Spanyol Nagykövetséggel és a Cervantes Intézettel közös szervezésben öt alkalmas retrospektív vetítéssorozattal szervez Carmen Maura filmjeiből, bemutatva a színésznő pályájának sokszínűségét és tisztelegve művészete előtt.
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
---|---|---|---|---|---|---|
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pénztárnyitás: az első előadás előtt 30 perccel.
Pénztárzárás: az utolsó előadás kezdetét követően 15 perccel.
A kávézó a mozi nyitvatartási idejében tart nyitva.
© Uránia Nemzeti Filmszínház
Az Art-Mozi Egyesület tagmozija
1088 Budapest, Rákóczi út 21.
megközelítés
jegyinformáció
írjon nekünk!
közérdekű adatok
sajtó
Adatvédelmi tájékoztató